Solat

Stumpan vaknade inatt och var dålig i magen så hon fick va kvar hemma, ingen första skoldag efter påsk än alltså. Hon va ju på Jennifers kalas igår och stannade kvar hos mig. Så skönt att ha barnen ett o ett så hon fick bli kvar i natt med, skoldags imorrn bitti då.

Haft en hääärlig dag med sol, Isa har cyklat och jag solat, satt en timme och fick faktiskt lite färg. Om jag sitter en stund varje dag kan jag ju skippa sola solarium som jag tänkt börja med blev som ett spöke jag är. Frågan är när man ska våga dra upp byxorna och visa de håriga likbleka benen inför grannarna haha...får nog smyga bort till ett solarium ändå.

Tjuvpromenixat med Tizzla också. Veterinären ordinerade 14 dagars vila efter bettet men idag kunde vi inte hålla oss, har väl gått en 10 dagar i alla fall så vi gick en sväng så fick Isa cykla också. Man måste ju passa på i vårvädret. Hon är så stolt för hon har lärt sig starta själv på cykeln, går utmärkt nu att stanna, svänga och starta. Köpte inlines till barnen igår, 100 kr på rea, det är då man ska passa på! Isa testade igår och det gick hyffsat.

Tizzla fick bekanta sig så smått med vattnet i älven, hon har ju bara varit med om smällkall vinter och snö i massor fram tills för ett par veckor sen. Hon gick i med framtassarna och verkade tycka det var spännande för hon spratt till i kroppen och studsade runt lite hit o dit, men bada får hon inte än för mig, vill inte att hon får nån mer urinvägsinfektion! Matte vet bäst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback