Cykelväder!

Vi har cyklat, Isa först, sen Måns med stödhjul på och sist jag cyklandes med Tizzla. Så skönt att alla är friska inklusive hunden så vi kan va ute och njuta av vädret. Barnen var utanför och cyklade i förmiddags medan jag städade och lagade mat, så gött när de kan va själva ute ett tag.
Efter lunchen cyklade vibort till planen intill kyrkan och barnen lekte i en lekpark i närheten medan Tizzla fick springa av sig. Det behövde hon efter två veckors vila efter huggormsbettet. Sedan kom en tjej med en hund, en stooor Grand danois som var minst dubbelt så hög som Tizzla. Den hette Bure och var...10 månader! Haha trodde den va minst några år. Hans huvud gick upp till brösten på mig ungefär. Men lugn och så snäll och han va ju inte alls lika snabb som Tizzla.

Sedan cyklade vi bort och delade ut en teckning som Isa gjort, Måns hade kommit bort på vägen men han hade fullt med kottar i  sin korg. På vägen hem handlade vi med oss lördagsgodis såklart.

Nu sitter barnen med sitt godis och tittar på en film, Tizzla ser ut att ha somnat och jag ska roa mig med att leta kläder till barnen på Tradera, de behöver massa nytt eftersom nästan allt är urväxt!

Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Låter som en mysig vår-lördag. Hoppas du hittade nåt till barnen. Kram



2010-04-19 @ 12:21:37
Postat av: Sara

Oj vilket sammanträffande. Hittade hit via Elins blogg och ser att du träffat Bure som jag träffat idag. Han bor nämligen granne med mig när han är hos sin husse (de har lite delad vårdnad) och han är verkligen go men ack så stor :D

Supersnäll med min son fast han inte riktigt har ordning på sin svans ibland ;)

2010-05-28 @ 23:30:46
URL: http://lchfmedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback