Fantasi

Ingen brist på barnens fantasi, kanske de längtar efter snö? De visade stolt upp deras tågbane-snögubbe :)
Fantasi är något barnen har gott om, nästan allt de två gör innehåller lek, de är allt från lejon till bebisar. Jag tycker det är bra egenskaper de har, men något påfrestande kan det vara då de även är väldigt energiska, koncentrerade och viljestarka med de gör. Vare sig de ska äta, klä sig eller borsta tänder så leker de, de två är som i en bubbla som stänger av allt ointressant, dvs mycket av det jag försöker säga når sällan fram om jag inte ställer mig framför och tittar dem i ögonen samtidigt som jag bestämt pratar med dem, men det är ingen garanti, 2 sekunder senare är de inne i leken igen. De finns de som tycker jag är lugn med barnen och har gott om tålamod, men själv tycker jag att jag får ryta till alldeles för ofta för att få en reaktion från barnen. När barnen sen inte har samma vilja sinsemellan kan ni ju föreställa er... :P




Kommentarer
Postat av: Elin

fina, smarta ungarna!

2009-10-19 @ 20:13:56
Postat av: Elin

fina, smarta ungarna!

2009-10-19 @ 20:14:45
Postat av: mamma Gunilla

Härliga ungar med en stor skatt att ösa ur, nämligen fantasin.När man blir äldre ser den annorlunda ut, vi kanske dagdrömmer istället, också nyttigt sägs det.

Kram

2009-10-20 @ 16:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback