En riktig dansbandshelg ;)

Denna helgen har haft en hel del inslag av dansband. Fredagskvällen som jag trodde skulle bli ganska lugn och småtråkig med undantag för Idol som jag skulle sitta hemma själv o se, blev inte riktigt som jag tänkt mig! Ketty och Kessy drog med mig till Hotel Fröding för att lyssna på deras pappa som spelade där, i bandet Sandins. Efter ett par öl i kroppen blev det faktiskt lite dans på något osäkra ben, haha men det va kul. Tror till och med jag klarade av en foxtrot något sådär. Ketty va chaffis eftersom hon har en liten minibulle i ugnen :)


Sandins

På lördagen var jag inte i speciellt god form måste jag erkänna, en rejäl baksmälla. Försökte råda bot på den med en skön och lite för varm promenad i solen med Mia. Fick tummen ur att hämta vinterjackan från förrådet men den hade jag klarat mig utan just då i alla fall. Jag unnade mig sen en riktigt smarrig pizza...sen var det liksom slut på det roliga, var inte alls sugen på öl och utgång som det först va tänkt. Näe, jag drog till Folkets hus i Forshaga istället där Ketty & co jobbar när det är dans där. Så det blev två dansbandskvällar i rad, nya erfarenheter :). Jag va med i garderoben och på serveringen i pausen, sen fick vi rast (eller ja jag jobbade ju inte men jag fick rast ändå haha) och tacos! Sen var det lite korvförsäljning till de dansande damerna och gubbarna innan det stängde. Hade faktiskt en riktigt rolig kväll med tjejerna och killarna som var med. Väldigt skönt med en kväll utan att dricka också haha. Var inte hemma förrän efter 3, hade svårt att somna och somna nog inte förrän framåt 5-tiden.

Nu ska jag nog ta mig en svängom med damsugaren innan barnen kommer vid tre. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback