Barnen: städa sitt rum

Satte äggklockan på 10 minuter för att få lite fart på barnens städning av sitt rum, moroten var att när klockan ringde började Bolibompa. Det fungerade faktiskt rätt så bra på Isa, det var svårare med Måns. Klockan ringde och städningen var inte klar. Isa fick städa lite till sen när jag tyckte hon varit duktig nog fick hon gå och sätta sig vid teven, Måns som knappt städat nånting fick däremot stanna kvar vilket inte var så populärt när han märkte att Isa fick gå. Men med en hel del påtryckningar från mig lyckades även han städa in det sista så han gjorde sig förtjänt av att gå och se barnprogrammen på teve. Isa fick dessutom ett klistermärke till sin belöningstavla då hon faktiskt skötte städningen ovanligt bra. Denna metod ska jag köra med imorrn också och se om det går lika bra då!


Kommentarer
Postat av: Sanna

bra idé med äggklockan, måste jag pröva!!!

2009-11-01 @ 20:30:24
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback