Normalt att vara så trött??

Är så sjukt trött nuförtiden, fattar inte varför. Kan nästan tycka jag är tröttare nu än när barnen var riktigt små och härjade om nätterna. I går var jag väldigt trött och la mig vid 22, sov till halv 7 och ändå känner jag mig trött och svimfärdig på förmiddagen. Nu är klockan snart 15 och det känns som jag skulle kunna lägga mig och sova ett par timmar. Nåt är det som inte stämmer, frustrerande också för när jag väl har tiden att till exempel passa på att plugga är jag för trött.

I skolan drar det ihop sig mot sommarlov. Vi håller nu på med vår examinationsuppgift för omvårdnadskursen som är att göra en kvalitativ eller kvantiativ studie. Sedan ska vi opponera på våra klasskamraters rapporter. Jag har dessutom omtentan i Patofysiologi att plugga till så det är lite mycket nu men det ska nog gå.

Denna veckan började vi vänja av Måns med blöja och gå på potta istället. Han är jätteduktig! Visst händer att han kissar på sig nån gång på dagen men han går oftare på pottan :) Tyvärr vägrar han att gå på pottan på dagis så där sätter de på honom blöjan tillslut, lite synd, får se hur det går nästa vecka.

Igår (Kristi Himmelfärd) var vi i farfars stuga och grillade och gick i skogen. Det är så skönt att komma upp dit, barnen springer runt på de stora ytorna och verkar gilla att gå i skogen. Elin hade gjort en jättegod färskpotatissallad och så grillade vi kött till. På söndag ska jag, Elin (+Alvar) och pappa dit och börja städa. I farmors lilla stuga hittade vi kryddor som gick ut -82 och de andra små husen är full av saker. Det skulle vara så¨roligt att få i ordning där så det går att övernatta. Ser verkligen fram emot att få fräscha till där så det blir lite trevligare så man kan vara inomhus också ;)

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Den där tröttheten känner jag igen. Den kan ju komma för att du anstränger dig mentalt med skolan gissar jag.. Och det är bra, för då vet du att du gör ett bra jobb :) Annars är det ju "bara" att börja träna för att få mer ork. Promenader är fint!

2009-05-22 @ 18:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback