Lite blandat

Idag var sista skoldagen, hade slutseminarie som handlade om forskningsprocessen, vi fick opponera på varandras mini-studier. Gick ok, jag kände mig helt borta i huvudet och nollställd fast jag kunde allt egentligen. Dagis var stängt idag pga planeringsdag så Elin var snäll och kom i morse med Alvar och passade barnen en stund, sedan tog mamma över. De åkte en sväng till Bomsta, är ju helt underbart väder ute nu. Var 22 grader ute för en stund sen och klockan är tio på kvällen! Igår tog jag barnen i cykelkärran till stranden och de fick sig ett premiärdopp i denna värmen, så skönt!

Måns jack i huvudet ser ut att läka bra, han hade ju sån otur i fredags på McDonald´s och ramlade i lekrummet och slog huvudet i väggen på nån list och slog upp ett rejält jack så det blev inget fredagsmys för mig och Måns med syrrorna som det var tänkt utan vi tillbringade 6 timmar på akuten istället, var hemma halv 2 på natten :( ingen hit, men huvudsaken var ju att allt var ok med Måns, de limmade ihop jacket som var ca 1 cm djupt och 2-3 cm långt.
Dagen efter när vi varit i stugan upptäckte jag att Måns fått en liten fästing precis under ögat! Fick inte bort hela, har aldrig klarat av att ta fästingar och denna var ju minimal, men det går nog bra ändå hoppas jag...det lär väl märkas om några veckor om inte annat om han smittats av borrelia...
Han är så go Måns nu, bättre son kan man inte önska sig. Han är väldigt kramig och säger snälla saker. När vi cyklade med cykelkärran igår ropade han - Mamma du är så cool! Haha, undra hur länge han kommer tycka det?

Testade att ta av stödhjulen på Isas cykel idag, börjar bli på tiden att hon lär sig cykla nu, tänkte hon kanske kunde få en större cykel sen för den hon har nu passar ju Måns egentligen.


Kommentarer
Postat av: Elin

ja, det är lustigt med facebook och såna saker. Att man alltid går in och kollar på det fast det oftast kanske inte alls stärker ens humör... Man borde kanske bara fokusera op sitt =) Visste inte att Måns fick ett fästingbett, hoppas det läker. Både Isa och Måns var förresten väldigt förståndiga och storsinta mot Alvar idag när han blev frustrerat mammig, de visade till och med förståelse när han dragit dem i håret... De gav honom leksaker och förskte få honom att bli glad igen. GOA UNGAR!

2009-06-02 @ 00:30:37
Postat av: Anonym

2009-06-02 @ 15:55:31
Postat av: mamma Gunilla

Förstår vad du menar. Man kan lätt bli beroende av att gå in och kolla vad alla skriver och tillvaron blir lite snuttifierad och man påverkas ju vilket man vill elller ej.

Mycket bättre och roligare att umgås på riktigt!

KRAM

2009-06-02 @ 15:59:45
Postat av: Isa

Jag känner igen mig i det du skriver, finns så mkt frågor som rör sig runt i huvudet och fullt med saker som ska planeras i sommar! Jobbet tar ju upp all tid så hur ska man hinna med allt annat? jag hoppas iaf att sommaren blir bra:) det är så skönt att vi klarat av ett år på sjuksköterskeprogrammet, duktigare kan man inte vara. Vi ses på måndag:)Have a fun weekend Kram på dig

2009-06-05 @ 15:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback