Sista dagis-veckan

Idag lämnade jag barnen på dagis, det behövdes verkligen då de två höll på att slå ihjäl varann i morse och det går mig på nerverna! Isa var på sitt sämsta humör imorse :/ Det gör dem nog gott att träffa lite andra barn på dagis. Men det är gött att vara ledig och sova så länge man vill, barnen sover oftast fram till 9-tiden. Nu när jag inte har skolan går de 15-timmarsvecka. Men det blir de sista dagarna nu tis, ons, tors för sen har Gabbe tagit föräldraledig och semester och jag är ju ledig också. För Isa blir det ju inget mer dagis alls för hon börjar ju inskolning på fritids och sen skola i augusti, stora tjejen! Känner mig gammal när hon ska börja skolan, min lilla tjej.



Igår tog cykeln med barnen i cykelkärran (mycket smidigt!) in till stan och provade nya glasögon till Isa. Måns fick vara hemma hos Elin och leka med Alvar under tiden. Den här gången köper vi glasögonen till Isa på samma ställe där vi köpte Måns då de i Isas fall blir ca 3500:- billigare!! Måns behöver nog också nya snart, för hans glas är väldigt repiga och han har ju haft dem snart ett år ungefär.



Nyklippt Måns och snygg i rosa t-shirt! Han fick ärva den av Isa och ville mer än gärna ha den på sig. Isa tycker det är en tjej-tröja men jag och Måns säger att killar kan faktiskt också ha rosa på sig :D
Pottträningen är ingen konst för Måns längre, har inte hänt mer än någon enstaka olycka på ett par veckor, han säger till och med till på natten när han är kissenödig! Det har gått så bra!

I helgen var jag och barnen och hälsade på mamma och Leif i Deje. Barnen hade kul med granntjejen och hoppade på hennes studsmatta. Vi blev bjudna på god mat som jag aldrig testat förut, köttbullar som kokats i currysås med jasminris till - riktigt gott och Isa åt tre portioner!

På fredag är det midsommar, ingen aning om vad vi ska göra då, hoppas på somrigare väder iallafall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback