Stressad!

Vi läser hälsopsykologi nu. Ju mer vi får veta om symtom, kriser och stress desto mer känns det som mycket av det stämmer in.
Idag pratade vi om stress och om positiv stress. Jag bara kände: Positiv stress? När kunde jag senast uppleva det? Stress för mig klingar bara negativt. Även om jag i teorin VET vad positiv stress är går det inte ihop i min hjärna.

Nu är det 4 böcker som ska läsas ut tills hemtentan nästa vecka (jag har läst en halv...) och sen har vi läkemedelsräkning och tenta i det dessutom ska vi lära oss HLR (hjärt och lungräddning) och beställa en svindyr docka för det. Åh...bläh...vill jag verkligen detta? Tycker hälsopsykologin är intressant...skulle nog kunna tänka mig att jobba som kurator/psykolog. Ju mer jag ser av alla sjukhus-program har jag upptäckt att jag inte klarar av att se sjuka skadade människor. Senast avsnittet av Hopkins på femman var riktigt plågsamt då en liten pojk på 2,5 år nånting fick hjärtstillestånd men klarade det och var sen i akut behov av ett nytt hjärta. Jag fick tungt att andas och bilderna av Måns på hjärtavdelningen i Göteborg rullades upp, tårar sprängde fram och det tryckte över bröstet. Men Måns klarade sig ju! Han mår bra idag. Men ska man våga lita helt på att det får vara så?
Han blev blå om läpparna förra veckan då han fått öroninflammation visade det sig sen. 

Solen skiner och snön gnistrar på backen. Halkade och slog i ändan på väg till dagis i morse då jag drog barnen i pulka. Vi borde vara ute i snön leka och skratta. Men jag måste: tvätta, läsa, ringa diverse samtal, beställa HLR-docka, skriva dagis-schema och säkert massa fler saker...vill bara lägga mig och sova! Om 2 timmar ska barnen hämtas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback