Tomhet?

Först: Marit Bergman är ju såå bra!

Igår var jag på klassfest, det var kul! Alla klasskamrater är ju så goa :)

Idag känner jag nån slags tomhet. Saknad av någon, något? Tvivel på mig, andra, saker. Vad vill jag göra? Vissa saker blundar jag för, annat ser jag kanske för tydligt.

Vill jag läsa 2 år till för att bli sjuksköterska med arbetstider som passar både mig och barnen dåligt? Dagis öppnar 6.30 och jag jobbar jag på sjukhuset börjar jag 6.45. Det fattas en halvtimme där för att det ska gå ihop. Dessutom blir min mage helt konstig av att börja så tidigt och jag mår dåligt hela dagen, det är ju ingen lugn start på dagen precis. Sen är det kvällar då man jobbar till 22.00. Helger, julafton utan familjen kanske. Stort ansvar, stor studieskuld, inte nog lön för mödan. Men desto fler möjligheter som att jobba på olika avdelningar, vidareutbilda mig, jobba i Norge, det är nog det som lockar. Men frågan är om det är värt det? Jag måste bestämma mig nu...snart. Vad är alternativen? Jag är väl i princip tvingad att jobba som undersköterska eftersom jag har den utbildningen och då är det ändå samma skit.

Idag är det I2-marten, kanske man skulle ge sig dit och få lite sol också...Barnen är hos Gabbe så jag har bara mig själv (inte så bara, haha)


Kommentarer
Postat av: Annika

Nä du nu är du lite väl pessimistisk tycker jag! Bort med sådana tankar! Du kan visst utbilda dig till syrra! Det finns andra jobb än bara på sjukhuset, dessutom så har kommunen skyldighet att ge dig dagisplats för att du ska kunna jobba. Så kämpa vidare!!! Det är det värt flera gånger om! Kämpa! För din skull och för barnens! :D

Skickar med en styrkekram!

2009-04-25 @ 18:35:07
URL: http://www.sillian.se
Postat av: Gunnel

Dagis är det nog inget problem med! Föregående skrivare vet vad hon pratar om. Det är nog bara att ändra tider till avdelningen så fixar de det (troligtvis så blir presonalen glada för då kan de gå upp i timmar tack vare dig)

Inga negativa tankar nu Åsa! Du kan göra mycket med den utbildning, tom 0800 - 17.00 arbetsdag. Ge inte upp.

2009-04-26 @ 00:46:58
Postat av: mamma

Instämmer med föregående kommentarer.

Vad är alternativet? Vad fick dej att söka utbildningen? osv osv Det ligger en styrka i att slutföra och ta sig igenom svårigheter,som känns väldigt bra när man väl är igenom. Hoppas det känns bättre snart. Älskar dig!

2009-04-26 @ 12:08:57
Postat av: lisa



jag VET vad du menar, men du har världens chans iom att du har barnen halvtid, kämpa på!

2009-04-27 @ 19:32:01
URL: http://metrobloggen.se/inhaleramera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback