Påsk och födelsedagsfirande


Sötaste påskkärringen tycker mamma :)



Alvar Isa och Måns i muséeparken i väntan på att påskparaden ska börja

Efter påskparaden och när vi lyssnat en stund på Kerstin Andeby på torget i strålande sol åkte vi hemåt. Där laddades batterierna med lite banan för att orka med lite påskbrevutdelning. 65 påskbrev hade Isa och Måns fått ihop, hur ska det sluta när de blir större?? Minns själv att man satt och målade som en galning för att ju mer påskbrev = mer godis!
Måns och jag stannade hemma och vilade lite medan Isa påskade med kusinerna Selma och Noah. Efter det fick barnen leta påskägg för påskharen hade minsann hälsat på hos mammsen också :)





Påskmiddag och födelsedagsfirandeblev det hemma hos Elin och Niklas som båda fyllt år, lite jämt dessutom eftersom syrran fyllde 25 på självaste påskafton. Påskmaten smakade ovanligt gott i år måste jag säga. Emanuel och Anna stod för köttbullarna, mamma för tårtan m.m, Niklas hade lyxat till det med en påskgriljerad skinka och jag hade lagat en Jansson. Givetvis åt vi massa god lax sill korv och ägg också! Räkor fick vi också fast Alvar lyckades hälla en del av spadet över sig! Klåfingrigaste åldern på honom nu :P


Elin fick bland annat en symaskin som hon önskat sig, det är tydligen en trend bland dagens 25-åringar att önska sig :) Haha låter som jag är pensionär eller nåt, så gammal är jag inte även om jag visserligen bara har 2 år kvar till 30.


Påskdagen: solning grillning studsmatta blöt gräsmatta presentköp till 6-årskalas film Seven pounds.



Hälsade på Gabbe som har sin syrras familj från Borås här på besök över påsk.





Långfredagen 



Manikyr och pedikyr (önskemål från Isa) men både jag och Måns hakade på och det målades naglar på oss alla tre.


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Så söt påskkärring. Vilken massa påskbrev de målat. W har typ bara gjort ett och ett halvt. Hon har inte tid, det är bara utelek med cykel som gäller. Tack, då ska jag komma ihåg att kika på Åhlens nästa gång.

2009-04-14 @ 10:41:51
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback