Äntligen fredag!

Ja, det kändes gött att det var fredag idag när jag väl var uppe och på jobbet. Var väldigt trött i morse när klockan ringde 6.05. Isa vaknade igår kväll vid 22-tiden och var hungrig. Jag kunde inte neka henne även om jag blev smått irriterad, var precis påväg att lägga mig själv, hon sa att hon hade ont i magen. Jag sa att man kan inte vakna och komma upp och äta så här sent. Till svar fick jag - Men mamma, min mage blir tom hela tiden vet du! då smälter man ju bara av ännu en helskön replik från min stora lilltös :)
Jaja, fredag iallafall, dagen flöt på riktigt bra och det var ovanligt lugnt på jobbet. Gabbe kom med barnen vid 16 när jag slutat, sen fick vi låna pappas bil och då stack jag och barnen iväg till Bergvik. Hade ju lovat Isa att välja en leksak om hon somnade i sin säng, och det gjorde hon ju tillslut igår. Matförrådet behövde fyllas på också, verkligen skönt att barnbidraget kommer nån vecka före löning! Vi stannade först till på McDonalds och åt för barnen och jag var hungriga, inte pallar man att ställa sig å laga mat, sen sticka och handla efter en lång dag och dessutom fredagkväll, då skulle man inte va hemma förrän sena kvällen. Inne på Coop hittade Isa ett magnetpussel med Pippi som hon fastnade för. Blev en bok på rean också, och Måns fick sig ett litet lejon i plast som han blev så nöjd över.
Två matkassar från Maxi fick vi också med oss och lite godis som vi ska ha imorrn men som vi var tvungna att provsmaka lite på vägen hem.

Nu ligger de här i dubbelsängen bakom mig och sussar så sött mina små juveler! Pratade med Gabbe lite idag om hur man ska göra vid nattningen egentligen. Har ju de senaste månaderna strävat efter att barnen ska kunna somna själv i sina sängar. Men de senaste veckorna har jag börjat tycka det börjar bli allt jobbigare att vara utan barnen och insett att det kanske bara är dumt att vara för hård på den punkten. När de varit borta en vecka från ena föräldern och sen kanske vill sova bredvid så ska de inte få det...? Nää, det känns fel. Numer får det nu bli så att överlag ska de somna i sina sängar, med vissa undantag, klart de måste sova i mammas säng ibland, det blir de säkert bara tryggare av! Då kanske det också är lättare för dem att acceptera att somna själv i sina sängar också. Ja lite mammasvammel...alltid mycket tankar som far i ens huvud.

Imorrn blir det nog M-skogen, om det inte är för blött väder. Det skulle visst vara nån trollvandring för barnen, kanske är lite skoj.
Nä nu blir det nog till att norpa lite mer ur godispåsen innan läggdags. Dött på msn här, alla är väl ute å roar sig eller sitter och myser med sin älskade, fredagkväll som det är!
Vet inte om du läser här, men jag håller tummarna för dig S att allt går bra! Blir skönt att få dig närmre även om det är under tråkiga omständigheter.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej på dej!

Visste inte att du hade en blogg! Har saknat att läsa om er.

Jaså, Tussi hade också varit ute på bus...;-) Men det gör ju inte så mycket då resultatet blir sååå gulligt. :-)

Får se ifall vi lyckas ta oss till Värmland nåt i sommar, i så fall måste vi ju ses! Hör av mig i så fall.

Kram och ha det så bra!

2008-07-18 @ 23:54:23
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback