Nu är det jul igen...!

Julen firade vi hemma hos mamma med mina systrar och mormor och morfar. Vi fick massa fina julklappar och barnen höll igång och lekte hela kvällen. Tomten kom också och han gjorde ett bra jobb, ingen av barnen verkade känna igen honom, knappt vi vuxna heller, tack vare den fina dialekten ;)
Jag och barnen kom i säng vid halv ett och vi har haft ett par riktigt sköna dagar nu då vi sovit till framåt 10 och bara tagit det lugnt och myst och barnen har varit underhållna av alla nya leksaker. Idag var vi en sväng och kollade rean tillsammans med halva Karlstads invånare typ :)
Jag har ju jullov, men egentligen inte, kommer att få plugga igen massor då vi har seminarium och tenta snart men jag tillåter mig att verkligen njuta av dessa dagar och inte plugga än...jul är det bara en gång om året!



Julaftons morgon med paket under granen såklart.



"Bara två paket?" utbrast Isa...



Isa och Måns



Kalle Anka på teve



Alvar och Måns myser i morfars famn



Så kom tomten, välmaskerad och brytandes på en finsk blandat med dalmål-dialekt :) allt för att inte kännas igen av barnen.







Paket i stora lass som ska öppnas

Juldagen:



Måns med Blixten McQueen-pyjamas och favoritjulklapparna, bilarna.



Isa leker med nya Kitty-slottet. Kitty-nattlinnet var också en julklapp.



Vi myser, äter knäck, pusslar och här spelas nya spelet "Knasiga djur" som barnen älskade!
Det går ut på att få ihop rätt delar till ett djur, perfekt nivå för både Isa och Måns, även om han gärna vill fuska...

Annandagen:



Måns i nya Bamse-tröjan inhandlat på rea idag, den gillade han supermycket!



Isa valde denna klänning men hon ville inte posera i den.



Dagens höjdpunkt var nog detta - eltandborstar som de fick idag. De ville inte sluta borsta tänderna ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka fina ungar!! Och vad roligt att leksakerna gick hem, jag och Niklas är nöjda med oss själva =)) Kul att ni haft det bra, vi har också haft en mysig julhelg, fast det blir lite skönt med lugna dagar nu. kram kram

2008-12-27 @ 22:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback