Ettaklassare och förkylning.



Hösten är här och då hör det väl till med förkylningar? Barnen verkar ha klarat sig än *peppar peppar* men själv känner jag mig jättemosig. Ont i huvudet, hostig, snuvig och öronen värkte inatt så fort jag vände på mig.

Min lilla tös har börjat ettan! Helt otroligt vad stor hon blitt! Hon har samma lärare som jag hade på lågstadiet :P Jag väntar med spänning på att få hjälpa till med läxor :)

Från och med denna veckan börjar vi dela upp barnen lite emellan oss, för att det ska bli lite lugnare för både dem och oss. Isa byter vecka på fredagar som vanligt men Måns byter nu på tisdagar, på så vis får man några dagar med bara ett barn och sedan fre-tis med båda barnen. Det innebär ju också mindre barnledigt men tror vi alla mår bättre av att testa detta, kommer bli mycket lugnare. Barnen leker så intensivt och de bråkar även hel del,  som ensam förälder hinner man inte alltid med att se varje situation och lösa den på rätt sätt.

Om en timme ska jag hämta Måns sen ska vi bege oss till leksaksaffären och skaffa en försenad födelsedagspresent till kusin Alvar som fyllt 3. På fredag ska vi träffas och fira Alvar och Isa.

Bilder från Isas 7-årsdag:



Jag och Måns kom med paket och födelsedagsbakelser och grattade våran 7-åring!



Hello Kitty-tårta var Isas önskemål!

Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Kul med uppdatering eftersom jag ej är ute på Facebook så är jag lite nyfiken.

Håller med om att det är helt otroligt vad tiden går och att det nu är mitt barnbarn jag ser på skolgården är ju ofattbart. Hon har blivit så stor och kan läsa så bra redan, lilla gumman. Hoppas det funkar bra med den nya uppdelningen.Tror att barnen mår bra av lite egen vuxentid ibland. Älskar er! Kram!

2010-09-01 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback