Våren är här

Solen lyser in och sprider glädje och värme i min kropp. Påskliljor och tulpaner pryder mitt hem.
Mitt stökiga röriga, dammiga, håriga hem. Jag tycker om att städa och göra fint, men det är väldigt sällan som jag har lust. Igår tog jag ett ryck. Tog hela dagen ändå hann jag inte ens börja med barnens rum eller göra helt klart i vardagsrummet. Massa högar med papper och tidningar att gå igenom. Hela hallen med vinterkläder, vinterskor, julgransfot och barnstol som ska ut till förrådet. Inte undra på att det blir trångt och rörigt hemma när man aldrig tar sig för att gå ut med sakerna.

Ute är nästan all snön borta, dags att byta pulkor och stjärtlappar mot cyklar och inlines istället :)
Tizzla ska vila en vecka till efter huggormsbettet hon fick i påsk annars skulle jag mer än gärna gå långa promenader i solen med henne och kanske ta en joggingtur.

Har ett jobb på gång, halvtid i en skolcaféteria, hoppas hoppas!
Sitter nu o laddar för att ta ett ryck här hemma innan jag ska hämta tösen och handla present och åka på Jennifers kalas.

Jag mår bättre! Mycket bättre. Men givetvis går det upp och ner. Men mer av mitt gamla glada jag kommer fram och jag börjar sakta kunna lita på att det håller i sig och att jag inte ramlar ner i det stora svarta depp-hålet nån timme eller dag senare. Autopiloten i mig kan vila, mitt sanna jag tar över mer och mer. Keep calm and carry on. Tack våren!





Tizzla huggormsbiten långfredagen när vi tog påskris.



Hemma efter 2 dygn på djursjuhuset med dropp, prover och medicn. Höger framben tre gånger så tjockt, svullen på bröst och hals. Men nu är hon pigg och sig själv igen och svullnaden är borta!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Härligt att höra att det går framåt. Vad är det för jobb? I vilken skolcafeteria? Hoppas att du får det! KRAM/Gunnel

2010-04-11 @ 19:40:42
Postat av: mamma Gunilla

Håller också tummarna såklart!!!

2010-04-12 @ 18:59:14
Postat av: Elin

Vad skönt hjärtat!!

2010-04-21 @ 10:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback