Julafton nästa?

November har allt varit riktigt grått regnigt tungt o trist. Skulle vilja vira in mig i julklappspapper med etiketten "öppnas på julafton".
Idag har Isa o jag varit och vaccinerat oss. Jag var i valet o kvalet in i det sista om jag skulle ta sprutan, men sen tänkte jag att va fasen har jag chansen är det väl lika bra att ta den, annars är det väl jag som ligger dödssjuk i julveckan eller ännu värre Trysilveckan.

Igår när jag hämtade Måns på dagis sa en av fröknarna att Måns surat lite idag när de var ute, de tyckte det var ovant att se honom sån. Fröken sa till Måns att du satt väl och funderade ett tag sen var det bra. Då säger Måns -"Jag satt och tänkte att min mamma kanske var död". Han verkar ha mycket funderingar kring döden min lilla trotsiga snart fyraåring.

Kommentarer
Postat av: mamma Gunilla

Ja, man undrar ibland vad som rör sig inom dom små, hur deras världsbild ser ut. Krama den lille tänkaren från mig. Kram

2009-11-18 @ 18:02:58
Postat av: Pernilla

Jag tror det är ganska vanligt att de börjar fundera kring döden och vad det innebär när det är runt 4 år. Min Theo frågar och pratar ofta om döden, speciellt efter att hans dagiskompis katt dog häromsistens. Vi har lånat att par böcker från bibblan och försöker prata kring dem...

2009-11-20 @ 16:54:03
URL: http://lycklig.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback