Jag älskar

...mina barn såklart! Jag måste berätta att de inte bara är trotsiga utan också så duktiga. Isa kan läsa en hel del, och båda barnen är duktiga på att räkna. Vid läggningen nu berättade Isa för mig att 4+4 är 8 och 4+8 är 12 osv, tycker jag är bra räknat av en sexåring. Hon kan räkna till 100 och det kan Måns med bara man hjälper honom med tiotalen, han frågar vad kommer efter 29, vad kommer efter 39 osv. Han kan också räkna till tidning ;) (ettning, tvåning...) 

Ibland när barnen reagerar starkt på något har jag så svårt att hålla mig för skratt. Som förut när vi var i badrummet och jag borstade tänderna på Måns så sa jag att han har varit lite dum mot mig och Isa idag, han har slagit mig och retats och sparkat Isa. Då instämmer Isa med mycket bestämd och arg ton och säger att:
- Om du fortsätter vara dum när du blir stor så kommer du få sitta i fängelse!!!
Måns blir jätteledsen och jag tyckte det hela var så komiskt på nåt vis och får bita mig i tungan :P

Jag älskar också att blogga och framför allt att läsa och titta på andras bloggar och fina bilder, surfa heminredning, jag vet inte vad det är som gör att jag mår så bra inombords av att titta på vackra bilder och fint inredda hem, jag får inspiration och vill massor!
Har redan börjat lura lite på julklappar, tänkte försöka va ute i tid i år, får se hur det blir med det! Jag vet vad jag önskar mig iallafall, kommer nog snart en önskelista här, man vill ha julklappar som vuxen också, i alla fall jag och mina syrror :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback