Helt slut!

Jag har varit lite ur form ett par dagar, magen har inte varit helt okej. Har känt mig uppblåst, haft halsbränna och mått illa. Har hört att flera haft samma problem och jag tror det är nån typ av magsjuka. Känt mig allmänt ur form och tung i huvudet också.
Barnen och jag tog sovmorgon idag och åt frukost ihop hemma innan jag lämnade dem på dagis till samlingen 9.30, det var gött! Måns har varit lite ledsen vid lämnandet de här två dagarna så därför kändes det bra att inte lämna så tidigt idag också. Men imorrn ska de på teater så då blir det vanlig tid, före 8 alltså. Sen lyckades jag äntligen ta tag i lite läsande för nu är det hemtenta som gäller. Hann med att läsa om på omvårdnadsteorier idag och imorrn ska jag fortsätta.
På torsdag ska vi börja metodövningar i skolan, blir nog en del repetition för mig eftersom jag gick vård på gymnasiet men det blir nog skoj och nytt att lära också!
Till veckan har vi tre dagars fältstudier då vi ska följa en sjuksköterska och jag ska få vara på en stroke/rehabiliteringsavdelning, ska bli kul! Och våra iakttagelser och reflektioner ska vara med i tentan som handlar om människosyn, hälsa, etik och omvårdnadsteorier.

Annars idag så har barnen varit helt speedade typ och trotsiga *pust*. Måns fick världens gråt-raseri-utbrott för att han inte fick cykla på sin trehjuling när vi skulle till mormor och sen vidare till stan! Sen är det ju det där vanliga att det är så svårt att lyssna, inte slåss osv som var värre än vanligt idag. Lyckades tillslut cykla ner på stan med Måns bakpå min cykel och fick hans glasögon lagade med en ny del som vi inte behövde betala nåt för, det var service :) Har krånglat så med att ena plastdelen som går bakom örat på Måns glasögon vill lossna hela tiden och tillslut efter ett flertal lagningar hemma med lim (eftersom vi inte vill lämna in dem så Måns behöver vara utan, han behöver dem för mycket för det) så gick en del av metallbågen av. Skönt att få det fixat och nu hoppas jag det sitter bättre så vi slipper laga och limma varje vecka!

Sedan lyckades jag cykla hem med båda ungarna och två heliumballonger (gula ankor) på en cykel, haha det var nog en syn!

Angående projektet med rensningen i hyllan pågår det ännu...tar tid!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, kan riktigt se det framför mig...Ankorna, ungarna, cykeln och så mamman...;-)



Hoppas ni får en riktigt glad påsk!

2009-04-07 @ 22:45:23
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback