Första snön har kommit

...sen hur länge den stannar är ju en annan femma! Lite mysigt i alla fall och barnen blev ju överlyckliga. Lite lustigt att Måns pratade om det igår kväll. Han sa nåt i stil med aldrig blir det vinter, och aldrig kommer tomten. Han tyckte det skulle bli kul att åka pulka, han längtade verkligen. Så sa han att han var rädd för tomten och han ska ta sina paket snabbt och gömma sig under bordet, haha!


Barnen kikar ut på snöfallet

Ut direkt ville de såklart och så snabbt har jag sällan sett Isa klä på sig!



Isa ritade denna tjusiga gubbe :)



Pulkorna kom fram, det var allt på håret att det gick att dra pulkorna med barnen i på den grusade backen med ynka 2 cm snö...men vad gör man inte för att glädja sina barn. De var väldigt nöjda att bitvis själva dra sina pulkor efter sig!

Senare på em blev barnen hämtade av sin pappa.
Jag lagade god mat med kyckling och couscous, köpte mig godis och tittade lite halvt på Idol. Tog tag i ett av köks ("skräp")skåpen och det var verkligen på tiden! Otroligt att så mycket kan få plats i ett litet skåp! Där inne har jag förvarat allt möjligt, verktyg, papper, pennor, målarböcker, servetter, presentsnören, allt möjligt bra att ha helt enkelt :)

Igår hade vi labb i skolan, vi hade ju odlat bakterier från diverse ställen över natten. Usch, det var inte såå fräscht att öppna de små brukarna sen och se hur det bildats mängder med bakteriekolonier. Intressant ändå, var ungefär lika mycket bakterier under min sko som på caféterians bord. Vi fick välja ut 6 olika odlingar som vi fick stryka ut på glas och sen gramfärga, så att några blir blå och några röda, det har att göra med hur motståndskraftiga de är. Sen fick vi kolla i mikroskop på dem. Vi hade lite otur, jag och de tjejer jag brukar labba med har en förmåga att alltid bli klara sist, säkert för att vi är noggrannast och inte alls mest trögtänkta! Vi hade lite problem med att få ett fungerande mikroskop,  tredje gången gilt och då skulle läraren hjälpa oss med skärpan och då råkar hon krossa glaset med linsen :( haha, kunde inte annat än skratta...men men vi lyckades titta tillslut iallafall.

Vi fick också bekräftat att det är grymt mycket bakterier under en nagel! mycket mer än under en sko kan jag säga! BLÄ.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Härlig med den första snön! Och vilken fin gubbe Isa ritade! :-)

Det där med bakterierna mår man nog bäst att inte veta alltför mycket om...eller ni sjuksyrror måste ju förstås vara medvetna om det, men vi vanliga döda...vi blir nog bara knäppa i skallen av för mycket bakteriekunskap! ;-)

Ha en mysig helg! Vi ska faktiskt till Värmland en snabbis för att hämta vinterdäcken.

2008-11-22 @ 08:51:01
URL: http://sannamamman.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej sis! Nu har jag hittat hit... Överväger nu att sluta att bita på naglarna. Puss på dig

2008-11-22 @ 14:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback