Snart blir jag student!

Fick besked häromdagen att jag kommit in på sjuksköterske-programmet till hösten och jag har tackat ja! Ska bli spännande, är ganska sugen på att läsa nu, tror det kommer bli både kul och intressant!

Idag ska jag passa min systerson Alvar som tydligen börjat tulta runt! :) Sen ska jag och Ketty och kanske några fler sätta oss med en engångsgrill nånstans och sen gå på Hamnfestivalen som börjar idag! Ska bli himla kul, skönt att det blivit fint väder nu också som verkar hålla i sig! Therese och en kompis till Ketty Theresa kanske bli med också! Alltid kul ju fler man är.
Det blev inget Liseberg idag som det var prat på. Kanske det blir på lördag istället, det är ju flera som ska på Iron Maiden-konsterten då men vi får väl se, lär ju va hur mycket folk som helst då!

Barnen är hos sin pappa nu. Men igår var jag med dem nästan hela dagen. Min "gamla" katt Smilla som Gabbe har nu var svullen på örat så vi var till veterinären med henne. Örat var blodfyllt och så har hon öronskabb så hon ska behandlas för det så går förhoppningsvis svullnaden ner också.
Sen var jag med barnen och Gabbe till IKEA, vi åt köttbullar hela "familjen" och sen handlade vi lite kuddar m.m. Och till sist åkte vi och hämtade våningsängen jag köpt på blocket så Gabbe var snäll och hjälpte mig att sätta ihop den. En riktigt lyckad dag, kändes så skönt att vi kan träffas så och hjälpa varann utan att det blir tjafs. Överlag funkar det faktiskt problemfritt och det är gött, så många separerade som knappt kan prata med varann.
Jag hälsade på min farmor också, det var längesen, får se till att göra det oftare, tänk vad mycket minnen man har sen barndomen med henne! Nu blir det mest så att vi ses på födesedagskalas och så.

I förrgår var jag och fikade med Therese, utan barn båda två :) Vi gick och kikade på Bergvik lite, men nåt handlat blev det inte för inga pengar har man ju fått än, barnbidraget gick till mat i helgen...
Kul att träffas och kunna prata i fred utan att behöva passa barn samtidigt.

Måns fick sina glasögon igår också! Det första han sa när han fick på dem va: Hej Isa! Sen tyckte han de var för små. Men det känns väl ovant, han får ha dem korta stunder i början.




En av kattungarna hemma hos Gabbe, Sissi kallas hon.



Måns häromdagen, bäst att ta skydd under jackan när det regnar så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback