Månsing

I går morse när han varit uppe en stund kommer han tillbaks och kryper ner under täcket bredvid mig, kall om fötterna, han säger:
- Du är inte så varm så du bränns mamma!

Haha, antar det var varmt o gött för hans lilla frusna kropp.
Förkyld är han också, ligger och snörvlar lite och napp har han också sen säger han:
 -Men mamma jag låter som en gris!

I helgen läste vi också boken "Kan du vissla Johanna" som vi fick på McDonald's-besöket i lördags. Boken handlar om en pojke som inte har någon morfar och letar upp en ensam farbror som sen dör i slutet på boken. Barnen gillar boken och båda tycker bilderna med kistan är intressanta. Måns tittar på mig och säger:
-Men mamma jag vill inte dö!

Min älskade lilla gulleplutt, hans ord går rakt in i mitt hjärta. Kanske är det väl alltid så att man känner nåt speciellt för sin yngsta och det gör jag verkligen. Tycker nästan det börjar bli olustigt men det kanske är så alla mammor tänker. Jag är nog mer än normalt orolig för att förlora min son. Visserligen ska han vara i princip friskförklarad från sina hjärtfel nu men självklart finns ändå en liten oro kvar. Och han själv verkar ta väldigt allvarligt på det här med liv och död för att va så liten. I somras sjöng han refrängen "Jag vill känna att jag lever..." om och om igen, han hade den låten på hjärnan (sången som är med i filmen Så som i himmelen) tänk er själva höra sin treårige son sjunga nåt sånt ;) Sen har han vid nåt annat tillfälle, minns inte riktigt hur, sagt: -Då kommer jag bli död mamma.
Måns är väldigt generös med att uttrycka sina känslor och det är ofta jag får höra att han älskar mig, tycker jag är fin o söt och sånt, går rakt in i mammahjärtat det.
Hur kommer det sig att jag är så mycket mer orolig för honom än för Isa? Är kanske bara min alldeles för grubblande hjärna som tänker för mycket och för konstigt...:P

Annars hade vi en riktigt bra helg, i fredags var vi hos min syrra och hennes familj och blev bjuden på en enormt god kycklingsallad och sen efterrätt som Niklas gjort. Sen tittade vi på Idol medan de tre barnen härjade runt på varsit fordon/lekte med lego, vi hade väldigt trevligt och hoppas grannen under inte hade räknat med en lugnt och skön fredagskväll för när de tre kusinerna leker kan det gå ganska livligt till! :)

På lördagen var jag o barnen till badhuset för andra gången i höst och det gick riktigt bra! De vågade för första gången sig på att åka i rutchkanan och det var ju riktigt skoj tyckte de! Jag fick stå i vattnet och ta emot de små liven som kom i raketfart mot mig :P Lite bastubad blev det såklart också, riktigt skönt! Och jag lyckades få barnen att klä på sig och promenera hem utan alltför mycket protester (förra gången vi var där funderade jag på om det var värt att ta med dem dit igen när det var såå jobbigt att klä sig och gå den lååånga vägen hem!)

Söndagen blev en riktig slappardag med lek och dataspel och liggandes på soffan då jag fick en jobbig huvudvärk som inte gav sig förrän framåt kvällen. Barnen åkte hem med Gabbe på eftermiddagen. Saknade dem medsamma.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åsa, vilka underbara barn du har! Måste få träffa er snart. Kram

2009-10-13 @ 07:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback