Nu kommer det...!

Inlägget många väntat på kanske? efter mitt uppehåll! Är meningen jag ska försöka komma igång med bloggandet igen. Har liksom levt i en studentlivsbubbla ett tag de senaste månaderna. Har en stooor tenta nu på onsdag i anatomi och fysiologi, är i princip hela människokroppen vi ska kunna...får vara glad om jag får godkänt, men det ska nog går bra.

Trivs jättebra med pluggandet, det känns helt rätt och har fått många nya vänner :) De flesta kommer dock direkt från gymnasiet så jag känner mig ju ganska mycket äldre...men jag tror jag lyckas smälta in ganska bra ändå. I fredags gjorde vi pizza ihop och satt och såg på film i en liten studentlya. Vi har varit och storhandlat ihop (stort nöje för nyss hemifrån-flyttade studenter) och var även på IKEA, kul såklart! Har köpt lite nya kuddar och gardiner till vardagsrummet. Gillar verkligen lila men det är svårmatchat med andra färger så jag har tröttnat lite så nu går vardagsrummet mer i mörkt grönt, brunt och vitt.

Jaa...vad har hänt annars då. Jo i torsdags var jag och mina studentkompisar på stand-up med Björn Gustavsson, Måns Möller, Soran och Özz! Det var skitbra! Fast vi satt tyvärr längst bak så vi såg inte så vi såg inte så bra men vi hörde bra iallafall ;) Och nu på torsdag blir det klassfest som brukligt efter tenta (eller hur? :P)

Barnen är det bara bra med, känns som jag ha massor att berätta men det står still nu. Tycker de leker väldigt bra ihop oftast. Isa är väldigt duktig för det mesta när hon inte sätter trots-sidan till. Måns pratar på och har ett otroligt ordförråd. Det vi har lite problem med, något som varit krångligt i flera år är ju nattningen! Måns var ju ganska lätt som bebis. Isas sömn som bebis däremot var katastrof. Hon hade en bra period i 2-årsåldern när hon var duktig och somnade själv i sin säng på sitt rum. Sen kom väl krånglet runt 3 årsåldern eller strax innan. Och att få båda två att somna nu i samma rum är i stort sett omöjligt! Måns vill inte att jag lämnar dem fast jag sitter där en stund och sjunger för dem först. Han somnar oftast bra om han får ligga i min säng, men ganska ofta springer han upp flera gånger ändå. Isa accepterar oftast att sova i sin säng men springer upp titt som tätt för att kissa, dricka vatten, är hungrig, ska leta efter gosedjur, eller berätta något...så från att de lägger sig tills de somnar tar det i regel 1-1,5 timme och då är klockan kanske runt 21 och jag är helt slut.

Jag har kommit in i en snooze-period också. Alltså, jag snoozar och snoozar när larmet ringer på morgonen. Brukar bli 30 minuter ungefär tills jag kommer upp. Som mest och värst snoozade jag nästan 2 timmar (en morgon då jag inte hade barnen såklart) usch! hela den dagen var förstörd...gick som i en dimma.
Nåt annat bra är att jag börjat äta mer grönsaker, bönor m.m. Har blivit inspirerad av en klasskompis och nu äter jag ofta goda röror med kikärter, bönor, zucchini, krossade tomater m.m och kanske cous cous eller quinoa till. Ibland kommer mamman i grannfamiljen jag har över mig ner med nybakat bröd, likande pizzabröd och det passar jättebra till de där rörorna.

Kommentarer
Postat av: Sanna

japp, och som vi har fått vänta! ;-)

Kul med uppdatering från er och skoj att höra att allt är bra med er. Att plugga är verkligen skoj, håller med dej!



Vad gäller nattandet så är det också vårt största dilemma just nu...känner så igen det där med springet efter läggdags, speciellt Sander är helt hopplös på den fronten. Så kommer du på nåt knep som funkar så var inte sen att dela med dej!



Lycka till med tentan!

kram

2008-10-27 @ 18:22:40
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback