Kul och mindre skoj

Överlag har dessa magsjukedagar med Måns ändå varit helt ok. Han har inte kräkts sådär våldsamt. Vi har sett en hel del på film. För första gången har jag följt två hela barnfilmer, Bilar och Ice age 2, båda två faktiskt ganska undehållande! När Måns sov går passade jag och Isa på att baka muffins med banan, choklad och nötter - riktigt smarriga blev de! Däremot var Måns inte alls frisk igår som jag trodde för han fick ur sig lite till på kvällen.
Idag har han varit sig själv och pigg. Isa och han har lekt riktigt ordentligt. Jag fick stänga in mig i sovrummet en stund för att stå ut med deras katt och bebislek med tillhörande ljudimitationer! Fick lite gjort med receptpärmen jag håller på med. Barnen har också dansat/sprungit runt i lägenheten och till musik slitit av sig kläderna i ren förtjusning!

Kom nyss hem från en snabbhandling och inköp av lördagsgodis. De där små kundvagnarna för barn är ju otroligt dumt konstruerade, framtunga på nåt vis och svåra att sväng med = antalet omkullvältningar. Isa stod för 2 av dem och Måns lyckades 4 gånger *suck*. Att köpa lördagsgodis med dessa barn är också en konst. Med en varsin påse och skopa gäller det för mamman att kontrollera att lämpligt godis hamnar i påsen för båda barnen och helst inte en full skopa av varje, samtidigt försöka få ihop en egen påse. Är det bara jag som känner att barnen (vilda, springandes runt, vältande av sin vagn flertalet gånger) och jag (ropandes - ta det lugnt, spring inte, följ med här, nu räcker det, nej bara en mjölk, BARA EN mjölk sa jag, lägg tillbaka en...osv) hörs och syns över hela affären typ fast man bara ska handla lite och försöker få det överstökat så snabbt, smidigt och enkelt som möjligt??

När vi kommer hem är klockan efter 17 och va skönt tänker jag, tänker att barnen kan sitta framför teven och äta sitt godis i lugn och ro en stund. Men det var tydligen inget för små barn på varken ettan eller barnkanalen :/ Fattar inte varför de inte kan vara lite konsekventa och ha första halvtimmen/timmen för något mindre barn och sedan för lite större barn efteråt?? De där utländska textade serierna kan de skippa helt tycker jag! Inte behöver de visa dem vid 17-18-tiden på lördagar.

Längtar efter julen och att få göra julfint hemma gör jag! Undra om vi får plats med nån julgran iår eller om vi ska nöja oss med en liten miniplastgran...? Lägger nog snart barnas och min önskelista :P Till Isa tänkte jag köpa den nya Tingeling-filmen, verkar gullig tycker jag!







Skrev ut bilder från nätet för barnen att färglägga





Isa i pärlplattetagen

Håll nu tummarna att jag och Isa klarar oss från magsjukan! Svalde några kryddpepparkorn idag som jag hört ska vara bra för att hålla sig frisk....hoppas det hjälper!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag blir så imponerad! Vilken pers! Jag skulle få panik om jag skulle handla godis med två små barn, haha. Kan knappt få till en påse själv! Du är en supermamma åsa! ;)

Ses imorn! Kram

2008-11-02 @ 10:59:15
URL: http://mathildamongo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback