Freeedag :)

Jaha då var det fredag, gött det! Idag har det varit en bra dag (som de flesta andra såklart) förutom att jag haft en hel del huvudvärk under eftermiddagen, mindre skoj...har det alldeles för ofta tyvärr. Men men, det har inte förstört min dag ialla fall :)
Gick ovanligt bra imorse, Isa gick till och med hela vägen själv till dagis, dvs jag behövde bara ha en unge och 3 väskor i vagnen! Ganska skönt, med tanke på att den drar åt vänster, och med en Isa sittandes på suffletten blir det ännu värre.
Hade föreläsning om virus idag - intressant! pågick fram till tolv. Sen tog jag bussen hem och hämtade barnen tidigt, för att hinna vara lite med dem innan de ska till sin pappa.


 
Isa i sin söta mössa med öron och bild från dagis

Allt var frid och fröjd fram tills jag hjälpte Isa av med skorna och upptäckte - hundbajs! Bläääh...fick försöka tvätta av så gott det gick, det mesta var undertill som tur var, hennes stövlar går ju inte att köra i maskinen. Sen såg jag att hon hade fått hundbajs bak i ändan på overallen också, bara att slänga in i maskin. Förbaskade hundägare som inte kan ta upp skiten efter sig! Roligare kan man ju ha en att behöva ta hand om sånt äckligt. Inte lätt att se var det ligger hundbajs när det är så mycket löv ute nu heller...usch och fy!


Barnen roade sig sen med att limma fast diverse urklipp från reklamblad på färgat papper. Sen fikade vi, jubel från barnen när de fick dammsugare och pepparkakor. Isa älskar pepparkakor! Då var mamma poppis minsann :)

Sen fick jag skjuts med Gabbe i hans nya minibil (Lupo) så jag kunde hämta ut mitt nya körtkort, och blev sen avsläppt på Bergvik. Där kunde jag äntligen hämta ut min digtalkamera som varit på lagning - ska bli spännande att testa den sen. Den bara la av en dag...var ett antal månader sen nu. Tar tid för mig med vissa saker, det är jag väl medveten om!

Fick inhandlat ett par nya vättåliga vinterstövlar till Isa, en ny mössa till lite annat smått och gott, tre rullar julpapper fick jag med också! jo och en söt liten tomtedress till Måns, får se om han vill va nån liten tomtenisse när det närmar sig. Fanns tomteklänningar också men det är nog säkrast att höra med Isa vad hon vill först, kan tänka mig att hon faller för grupptrycket och vill va Lucia. Måns tomtedräkt funkar ju som pyjamas om han skulle vilja va stjärngosse istället. Ska bli kul se dem på Lucia!


 
Isas nya stövlar, hoppas hon blir glad för dem! Spanad julstjärnor också! Vill ha en röd i vardagsrummet tror jag och en vit på fot i köket eller sovrummet.

När jag kom ut från Maxi träffade jag på syrran och hennes familj! Lilla Alvar är ju så söt och blir bara goare och goare! Han börjar bli stor nu! Stod upp i kundvagnen. Hade en fin hemstickad tröja som matchade hans pappas. Vi satte och och åt lite korv med bröd ihop :)


 

Nä nu blir det nog soffan och Idol!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ouh :) Har du blogg! Kul!

2008-11-08 @ 17:21:32
URL: http://francesbean.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback