Ny vecka, full fart!


Åh nej, hade skrivit ett långt stycke så försvann det utan att sparas fast jag tryckte på spara som utkast...
Jaja, drar en kortare variation nu då, skulle gå och lägga mig...

Har haft en skön helg trots Måns magsjuka. Vi har bakat och myst inne med film. Hann med att vara ute i det fina vädret också! Väldigt avslappnande att slippa tänka på tentaplugg!
Men i måndags började vi den nya kursen, medicinsk mikrobiologi. Vi ska lära oss massor om virus, bakterier och antibiotika m.m. Så det är tenta igen på det om 5 veckor...Föreläsaren vi hade i dag sa mot slutet av dagen att hon tyckte vi skulle kolla igenom de 40 bakterier hon skrev upp, namn och släkt på latin, form, symtom m.m till morgondagens läsning....tjoho...för mig finns det inte mycket tid eller energi kvar när barnen somnat framåt nio.

Har börjat med en ny väckningsmetod för att få upp mig i tid på morgonen och inte ligga i sängen och snooza i 30-45 min och sen stressa som en galning till dagis och skola. Nu går stereon igång strax efter 6 i vardagsrummet med P3, därefter mobillarmet och skulle jag fortfarande inte vaknat till så går en vanlig hederlig väckarklockan igång en bit bort i sovrummet så jag måste upp för att slå av den. Funkade imorse, men la mig ovanligt tidigt igår kväll!

Förresten, vi har gått över till att lämna/hämta barn på fredagar nu istället. Skönt att börja med en lugn helg och mys när man får hem barnen och inte dra igång med tidiga mornar och dagis/skola direkt!



Från dagens föreläsning, skrivs om bakterier...
(Hittade äntligen min mammas gamla pennskrin som jag letat efter, gillar det!)



Glada barn på väg till affären



Måste ju titta på fiskarna i akvariet som finns i vår mataffär.
Tyvärr var det inte så glada barn i slutet av handlingen (inte så glad mamma heller för den delen), då mitt kort inte funkade att betala med så vi fick lämna matkassen med barnens smaskigheter (tuggummi, risifrutti och chokladpudding) som de skulle bära hem själva i en liten egen varsin påse. Det var protester i form av gråt och skrik och krampaktigt grepp om lilla påsen som jag fick försöka förklara att vi ska lämna varorna här, och gå hem utan dem. Suck!
Som tur är har mamman en mycket snäll egen mamma som var så snäll och hjälpte oss att åka och betala och ta hem matkassen åt oss!



I helgen bakade vi "snöbollar".



De får godkänt, men chokladbollar är ju mycket bättre måste jag säga!



Morgonbestyr innan dagis. Måns har lagt ut sina kläder som han ska ha på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback