Lillebror slapp inte undan

 

Var på ögon idag med Isa och Måns och fick veta att han har lika dålig syn som Isa och alltså också behöver glasögon :( Var inte alls kul besked! Trodde han skulle klara sig för vi har inte märkt nåt att han ser dåligt och han skelar ju inte heller. Ögonläkaren såg ingen tendens till skelning nu iallafall. Isas skelning har inte blivit bättre, hon skelar med ena ögat även när hon har glasögonen på. Så nu blir det tuffare tag med lapp-träningen, 2-3 timmar om dagen ska hon ha den för det bästa ögat så ögat som skelar får tränas mer. Antagligen kommer de operera henne när hon blir 6-7 år, men det är mest för det kosmetiska. Fast jag fattade inte det där riktigt, för hon borde ju se bättre när hon inte skelar...jaja, en sak i taget.

Fasen blev helt slut idag, tog ju cykeln i morse med barnen i cykelkärran, och det regnade ju såklart bara för att man försöker vara smidig och duktig! Sen cyklade jag till Haga där vi hade genomgång av Förflyttningsteknik, genom jobbet då. Kändes väldigt bra att få lite uppdatering av kunskaperna, var ändå 8 år sen jag tog studenten så bara bra att bli lite påmind så man inte sliter ut sig i jobbet. Jag har redan svag rygg och blir lätt trött i den.
Hade bara så himla ont i magen på kursen, hann ju inte med nån frukost i morse, sen direkt när det var slut fick jag trampa bort till dagis igen på min tröga cykel i regnet och blåsten - bläh. Fick i mig lite banan på vägen...Barnen hann få i sig lunch på dagis iallafall inna jag kom. Sen var det till att packa in barnen i cykelkärran igen, på lagom på humör var de, de kivas så jag tror de ska ha ihjäl varann ibland!! Bort till Haga igen där de har ögonmottagningen, gött att det är ganska nära ändå men min jädra cykel behöver nog en ny kedja eller en omgång smörj helt enkelt så trög som den är! Inte meningen man ska vara helt slut (jaja jag vet att jag gnäller, haha) efter lite cykling, är ju ingen pensionär heller!

På eftermiddagen kom mamma förbi och passade Isa en stund så stack jag ner med Måns (i mammas bil!) till stan för att låna lite glasögonbågar och prova på Måns. Han var inte så sugen på att testa men han verkar ändå positiv till att få glasögon, han vill väl va som syrran! :)
Annars har barnen ritat och gjort brev, de är så goa och duktiga så man bara kan le åt dem när de är på det humöret! Och tre kvällar irad nu har de faktiskt somnat inne hos sig i sina egna sängar! Det tar sig, sa pyromanen! (kunde inte låta bli, haha)



Bäst å ha resväskan med när man ska hälsa på mormor. :)
Vi hälsade på Therese och lille liam och deras familj igår också. De bodde i ett stort fint hus!



Har fixat lite i hallen, rosa detaljer :) men byrån ska målas vit sen ska det på snygga handtag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback