Mamma-babbel

Ett tag sen jag skrev....men här rullar det på. Har barnen den här veckan. Förra veckan drog det igång med dagis igen och jobb för deras pappa, vilket innebär tidiga mornar för barnen. Hemma hos mig är det lite soft än, haft dem på dagis 3 korta dagar den här veckan. Nästnästa vecka börjar jag studera på universitetet så då blir det andra bullar! Laddar för fullt nu, försöker njuta så mycket det går av ledigheten fram tills skolan börjar!

Isa och Måns är så goa ibland. Igår kväll när de skulle sova så pratades det ju på och både det ena och andra, inte lätt för de att va tysta när det är läggdags precis och dessutom när de ligger i samma rum. I alla fall, de pratar om att de älskar mormor och mig osv, så säger Isa: -Mamma älskar du mig ändå fast jag slåss? Min lilla stumpa, har ju pratat en del om att jag inte gillar när hon slår Måns. Svarade att jag såklart älskar henne ändå! Att hon tänkt så, fast jag säger minst en gång om dagen att jag älskar henne. Sen säger Måns - Jag älskar dig också mamma, mycket mycket. Han är så go, säger ofta spontant till Isa att han älskar henne.

Skönt att det ser ut att bli bättre väder, var ingen hit igår att va inne hela dagen med barnen lediga från dagis och massa REGN ute, himmel vad det regnat den senaste veckan alltså!
Vi bakade muffins iallafall. Sen var det lite kul, vi skojade om att vi såg ett lejon utanför i trädet som sen gungade och lekte i lekparken, sen cyklade han iväg och tog båten hem till Afrika. Man blir lite knasig som småbarnsmamma ibland, haha! Kul när barnen är med på det också :P

I tisdags var jag och Anna ute och handlade present till Alvar som fyller 1 på lördag, vi hann med en tur på IKEA också. Har bestämt mig för vilken sängram jag ska köpa. Ska ha nån bokhylla till barnens rum också, det blir nog en vit med 2x4 fack. Köpte ny matta till vardagsrummet, en mörkbrun tjock go. Hade en vit förrut, men det blev så mycket vitt eftersom både soffbordet, soffan och fåtöljen är vita också.

I onsdags fick Isa följa med sin mormor till leksaksaffären och spana på vad hon önskar sig till hon fyller. De hade varit där i 1 tim och 45 min!! Det var lite uppehåll i regnet där på em så jag och Måns cyklade till bibblan och lånade lite böcker. Pappa var hos mig innan och hjälpte mig att montera barnsitsen till cykeln och sen pumpa vi däcken och smörjde kedjan, vilken skillnad det blev!

Måns är förresten jätteduktig med glasögonen nu, han har haft dem varje dag nu hela veckan utan problem! Börjar till och med bli lite ovan att se honom utan dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback